Anchor Text Nedir?

Geçmişten bu yana popülerliği devam eden sayfa dışı SEO (Off Page SEO) tekniklerinden bir tanesi olan anchor text’in SEO optimizasyonunda önemli bir yeri vardır. 15 Ocak 2021

Anchor Text Nedir?

Geçmişten bu yana popülerliği devam eden sayfa dışı SEO (Off Page SEO) tekniklerinden bir tanesi olan anchor text’in SEO optimizasyonunda önemli bir yeri vardır. Anchor text’in kelime anlamı çapa metindir, terim anlamı ise bir web sayfasındaki metnin içinde yer alan bir kelime veya kelime grubundan verilen tıklanabilir bağlantıdır.

 

Anchor text, genellikle arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak istediğiniz kelimeler için kullanılır, başka sitelerden bağlantı almak ve sayfa içi SEO(On Page SEO)’da da uygulanabilir. Sayfa içi SEO’da web sitesi içerisindeki sayfa geçişlerinde tercih edildiği gibi bir başka kullanım şekli de metin içinde geçen ve açıklanması veya daha fazla bilgi verilmesi gerektiğini düşündüğünüz ama metini daha fazla uzatmak istemediğiniz durumlardır. Bir makalenin kaynakçası gibi de düşünebilirsiniz.

 

Metin içerisinde bağlantısı olan yani anchor text olarak seçilmiş kelime metin içerisinde farklı renk, bold, italik veya altı çizili olarak farklılığı anlaşılacak şekilde görünür. Anchor text olarak seçtiğiniz kelimeden backlink almış olursunuz.

 

Anchor Text Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Bir siteye gönderilen ve sürekli olarak aynı metni içeren linkler arama motoru tarafından şüpheli olarak algılanırlar. Web siteniz içerisinde veya dışarıdan gelen backlinkleri düşündüğünüzde anchor textinizin anahtar kelimenizin farklı varyasyonları olduğuna dikkat edin
  • Kendi web sitenizi veya sayfanızı içeren anchor textleri anahtar kelimelerinizle kullanmaya çalışın. https://ata.com.tr/ , yerine “SEO portalı” daha verimli bir anchor text olacaktır.
  • Google ve diğer arama motorları için önemli olan backlinklerin doğal yollardan kazanılmış olmasıdır ki böyle olmalıdır. Fakat kendiniz eğer backlink elde ediyorsanız , anchor textlerin doğal göründüğünden emin olmalısınız. Almış olduğunuz 30 farklı backlinkin 25 i aynı metni ve varyasyonunu içeriyorsa , bunun doğal olmadığını ben alıyorsam, arama motoru için çocuk oyuncağıdır.
  • Kendi sitenizde iç linkleme gerçekleştirirken spesifik bir sayfaya link verirken sürekli olarak aynı anchor texti kullanmayın. Anahtar kelimenizin varyasyonlarını hatta anahtar kelimenizi içermeyen anchor texti dahi kullanabilirsiniz. Bu sizin doğal bir yapı oluşturduğunuzu gösterecektir.
  • Google Search Console sayesinde backlinklerin anchor text dağılımını kontrol edebilirsiniz. Bunu dikkate alın , ve sürekli olarak anchor textleri dağılımızını kontrol edin.
Benzer Blog yazıları

Google Caffeine Nedir?

Google Caffeine Nedir? Google Caffeine, Google arama motoru tarafından 2010 yılının Haziran ayında yapılmış önemli bir arama motoru optimizasyon...Devamı…

Google Amp nedir?

AMP nedir ?   AMP ( Accelerated Mobile Pages ) web sitelerinin mobil cihazlardan daha hızlı ulaşılmasını sağlayan ve google tarafından son zama...Devamı…

SEO Visibility Nedir ?

Bir web sitesinin arama motorlarındaki görünme oranına SEO Visibility denir. SEO çalışmalarının en önemli basamağı olan SEO Visi...Devamı…

SEO Nedir?

Seo, web sitenizin değerini arttırarak, arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağlar, böylece web sitenizin ziyaretçi ...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste