Başarılı Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmak İçin Neler Yapılmalıdır?

Pazarlama eskiden para harcamakla ilgiliydi. Rakiplerinizi geçebilseydiniz, pazar payının daha büyük bir kısmını devralma şansınız çok yüksekti. 24 Eylül 2021

Pazarlama eskiden para harcamakla ilgiliydi. Rakiplerinizi geçebilseydiniz, pazar payının daha büyük bir kısmını devralma şansınız çok yüksekti. Yaratıcılık bir rol oynadı, ancak başarılı olmak sık sık harcanan dolarlara indi. 

Bugünlerde bir blog başlatan milyonlarca insan , düzinelerce sosyal medya platformu ve başınızı döndürmek için yeterli kısaltma var - SEO, PPC, CRO, CTA. 

Dijital pazarlamaya yeni başlıyorsanız, bunların hepsi aşırı bilgi yüklemesine yol açabilir.

 

Ayrıntılı, Faydalı İçerik Oluşturun 

Bir markayı açıkça tanımayan içerik oluşturma ve paylaşma uygulaması olan içerik pazarlaması, dijital pazarlamanın en popüler biçimlerinden biridir.

Her şirket içerik yayınlıyor. 2019 yılının Mart ayında, her gün 4.4 milyon blog yazısı yayınlandı. Bu büyük miktarda içerik. 

Gerçek şu ki, bu içeriğin çoğu boktan. Yeniden şekillendirilir, yeniden sarılır ve kesinlikle yeni bir şey içermez. 

Sıkıcı, temel içerik onu kesmeyecek; içerik pazarlama stratejinizle ilgili alışılmadık olmanız ve göze çarpan radikal yararlı içerikler oluşturmanız gerekir. 

Köprüler kılavuzun o kısmına kolayca gitmenizi sağlar. 

Yazar ayrıca içeriğin gözden geçirilmesini kolaylaştırmak için kalın metin ve numaralı liste kullanır.

Gönderi ayrıca Lendio sitesindeki diğer kaynaklara dahili bağlantıların yanı sıra istatistik kaynakları ve kaynaklarına harici bağlantılar da içerir. 

Hem okuyucularınızı hem de Google'ı gerçekten memnun etmek istiyorsanız… Hedef kitlenizin sorunlarını yanıtlayan uzun biçimli içerik sunduğunuzdan emin olun.

VPN İncelemelerinden bu Cyberghost inceleme sayfası gibi 2.000'den fazla kelime blog yazısı yazmayı düşünün :

Göze çarpan bir başka şey de mükemmel dilbilgisi, bu yüzden okulda tüm 'A' harflerini alsanız bile bir dilbilgisi denetleyicisi aracı kullandığınızdan emin olun!

 

Sosyal Medyada Akıllı Olun 

2018'de 2 milyardan fazla benzersiz kullanıcı sosyal medya kullandı. 2022 yılına kadar bu sayının 3 milyarı aşması bekleniyor.

İşletmeniz hangi sektörde olursa olsun, kitlenizin büyük bir kısmı en az bir sosyal medya platformunda olabilir. 

Yeni başlayanların karşılaştığı zorluk, farklı sosyal medya platformlarının sayısının çok fazla olabileceğidir. 

Facebook'a dalmalı, bir Instagram hesabı oluşturmalı ve bir Twitter profili oluşturmalı mısınız? 

Birden fazla platforma katılmak yerine, daha üretken olun ve kitlenizin çoğunun takıldığı bir sosyal medya platformuna odaklanın. 

Her platformdaki demografik veriler biraz farklı. Örneğin, 18-29 yaş grubunu hedefliyorsanız, en iyi bahisiniz Facebook olabilir, çünkü 18 ila 29 yaşındaki çocukların % 81'i Facebook kullanıyor. 

ABD'li olmayan kullanıcıları hedefliyorsanız, Instagram kullanıcılarının% 80'i ABD dışında yaşadığından Instagram iyi bir seçimdir 

Bu yayın, her bir sosyal medya platformu için demografik bilgileri böler; böylece hangi platformun hedef kitlenizin en büyük yüzdesine ulaşma olasılığını belirleyebilirsiniz. 

Hangi platformun en iyi sonucu verdiğine karar verdikten sonra, hangi içeriğin en iyi sonucu verdiğini anlamak için analitiği nasıl kullanacağınızı öğrenmeniz gerekir. Çoğu platformun yerel bir analiz programı vardır (Instagram için bir işletme profiline geçmeniz gerekir ).

Daha ayrıntılı analiz için, yayınları planlamanıza ve hangi yayın türlerinin en iyi şekilde çalıştığını izlemenize olanak tanıyan SocialPilot gibi bir sosyal medya aracı kullanın . 

Bu programlar aynı zamanda sosyal içerik oluşturmayı toplu hale getirmenize izin verir, böylece bir gün tüm içeriğinizi oluşturmak ve planlamak için harcayabilir, ardından zihninizi diğer görevlere odaklayabilirsiniz. 

 

Açılış Sayfalarınızı Optimize Edin 

Açılış sayfaları birçok işlevi yerine getirir; olası satış toplamak, satış yapmak veya yalnızca bir ürün veya konu hakkında daha fazla bilgi sağlamak için kullanılabilir. 

Tüm açılış sayfalarının ortak noktası, ziyaretçiyi bir işlemi tamamlamaya, genellikle bir e-posta listesine kaydolmaya veya bir satın alma işlemini sonlandırmaya teşvik etmektir. 

Lyfe Accounting'in , aşağıdaki e-posta adreslerini yakalamak için küçük işletme EBM hizmetleri sayfası için açılış sayfalarını nasıl kullandığını inceleyin:

Yeni başlayanların birçoğu bir açılış sayfası aracı kullanır, bazı kopyaları fırlatır, sayfalarını yayınlar, sonra günlerine devam eder. 

Ardından, açılış sayfalarının neden dönüşüm sağlamadığını merak ediyorlar. 

Açılış sayfanızın dönüştürülmesini istiyorsanız, sayfanızı optimize etmek için zaman ayırmanız gerekir. İster ilk ister 50'niz olsun, bir açılış sayfası oluştururken bu önemli bir adımdır . 

Dönüşüm sağlamak için açılış sayfalarınızı nasıl optimize edeceğiniz aşağıda açıklanmıştır. 

 

Farklı Hedef Kitleler için Benzersiz Açılış Sayfaları Oluşturun 

Birden fazla ideal müşteriniz olma ihtimali yüksek, değil mi? Bu yüzden çoğu alıcı persona aracı birden fazla persona oluşturur. 

Kitleleriniz yeterince farklıysa, her hedef pazarın benzersiz zorluklarını ve ihtiyaçlarını karşılamak için ayrı açılış sayfaları oluşturmayı düşünün. 

Örneğin, yazılım şirketi HousecallPro, genel bir sayfa yerine her hedef pazar için özel açılış sayfaları oluşturur. 

Tesisatçılar, HVAC teknisyenleri, ev temizleyicileri vb. İçin bir açılış sayfası vardır, böylece her bir farklı segmentin nasıl performans gösterdiğini görebilirler.

Sıhhi tesisat yazılımı sayfa benzersiz bir kopya ve tesisatçılar hedefleyen videoyu kullanır. 

Tesisatçılar, örneğin bir ev temizlik şirketinden daha farklı zorluklarla karşı karşıyadır. HouseCall Pro, ayrı açılış sayfaları oluşturarak bu farklılıkları giderebilir ve dönüşümleri artırabilir. 

Bir adım daha ileri giderek, çok fazla özellik ve eylem çağrısı içeren ezici bir sayfa yerine, sunduğunuz farklı ürün ve hizmetler için benzersiz açılış sayfaları oluşturmalısınız . 

Özetle, metin yazarlığı gibi bir hizmet için farklı bir açılış sayfası : 

Ve diğer hizmetlerinizi açıklamak için ayrı bir sayfa: 

Bu, alıcıları ezmeden, kendileri için uyarlanmış tek, doğrudan harekete geçirici çağrılara odaklanarak ayrıntılara dalmanıza olanak tanır. 

 

Google Analytics

Çok sayıda yeni pazarlamacı, kendi müşteri katılım verilerini dikkate almadan dijital pazarlama stratejilerini araştırıyor . 

Örneğin, yayınlarınızı ne zaman planlayacağınızı belirlemek için sosyal medyada yayınlamak için en uygun zamanın ne olduğu konusunda bir ton araştırma yapabilirsiniz. Veya, şirketinizin blogunda ne sıklıkta yayınlamanız gerektiğini anlamak için bloglama için en iyi uygulamaları arayabilirsiniz. 

İşte en yeni başlayanların fark etmediği sır: En iyi dijital pazarlama stratejisi şirketiniz veya markanız için en iyi olanıdır . 

İçerik pazarlaması için en iyi uygulamalar, blog yayınlarının etkili olabilmesi için en az 1000 kelime olması gerektiğini söyleyebilir. Ancak bu, kitleniz için doğru olmayabilir. Müşterileriniz gerçekten derinlemesine dalış yapan 2500 kelimelik yayınları tercih edebilir. Veya 700 kelimelik kısa ve çabuk mesajlar isteyebilirler. 

Kitleniz için neyin en iyi olduğunu bulmak, verilerin anlaşılmasını gerektirir ve Google Analytics bu verileri elde etmek için en iyi platformdur. (Artı, ücretsiz!) 

Google Analytics'i kullanarak bir yayını kaç kişinin okuduğunu görebilirsiniz, ancak şu anda kullanıcıların sitenizde neler yaptığını gerçek zamanlı olarak da görebilirsiniz. 

Etkinlikler'i kullanarak, kaç kişinin beyaz kağıt indirdiği veya video izlediği gibi etkileşim sitesi kullanıcılarını izleyebilirsiniz. Etkinlikler özelleştirilebilir, böylece işletmeniz için neyin önemli olduğunu takip edebilirsiniz. 

Demografi, ilgi alanları, konum, davranış, hatta ziyaretçilerin web sitenize erişmek için kullandıkları cihaz sitesi de dahil olmak üzere, izleyebileceğiniz neredeyse başka çeşitli metrikler vardır. 

Google Analytics'in en önemli avantajlarından biri de bir dezavantaj olabilir; erişebileceğiniz ayrıntılı veri miktarı yeni başlayanları bunaltabilir. Bu nedenle Crazy Egg gibi zengin, görsel bir araç, web sitesi ziyaretçi verilerinizi hızlı bir şekilde eyleme geçirilebilir sonraki adımlara dönüştürmenize yardımcı olabilir . Unutmayın, dijital pazarlama başarısının anahtarı, herkes için işe yarayan gibi değil, sizin için en iyi olanı bulmaktır. 

Benzer Blog yazıları

Dijital Pazarlama Avantajları ve Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?

Dijital Pazarlama, marka, ürün veya hizmet için yapılan pazarlama kampanyalarının internetin çeşitli kaynaklarını kullanarak y...Devamı…

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama, internet ortamında, online araçlarla ürün ve hizmetlerinizin düşük büt&cce...Devamı…

Etkili Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya içerikleri oluştururken öncelikle ne anlatmak istediğinize karar vermelisiniz. O ürün veya hizmet ile ilgili n...Devamı…

Google Adwords Yönetiminin Önemi

Google Ads ile rakiplerinizin önüne geçin! Nasıl mı? Doğru Google Adswords yönetimi ile web sitenize ziyaretçi ç...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste