Blog Yazısı Nasıl Yazılır? Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Size önereceğim tüyolarla çok güzel, şık ve kaliteli bloglar hazırlamanız işten değil.

Eğri oturup doğru konuşalım. İnsanların ilgi alanları, bakış açıları ve bilgi düzeyleri oldukça farklı. Ve hitabet sanatında ordinaryus değilseniz büyük kitlelere sesinizi duyurmanız oldukça güç. Ama yapılması zor da değil. 

 

İlk Adım; hitap edeceğiniz kitleyi düşünün 

Bir şeyler karalamaya başlamadan önce, hedef kitlenizi net bir şekilde anlamak gerekiyor. Ne bilmek istiyorlar? Neyi, nasıl arıyorlar? Yazınızı yazarken, hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve kişiliklerini göz önünde bulundurmalısınız. 

Örneğin, okuyucularınız y kuşağıysa, onlara sosyal medya kullanmaya başlamakla ilgili bilgi vermeye çalışmanıza gerek yoktur çünkü zaten çoğu bu konu hakkında bilgi sahibidir. Ama onlara sosyal medya aracılığı ile nasıl para kazanabilecekleri hakkında bir şeyler anlatmak isterseniz bu onların ilgisini çekecektir. 

 

İkinci adım; bir konu ve bu konunun çalışma başlıkları hazırlayın 

Herhangi bir şey yazmadan önce blog ya da düz yazı; yazabilmek için bir konu belirlemeniz gerekiyor. Başlangıçta konu çok genel olabilir. Bir örnekle taçlandıralım; harika bir terzisiniz, dikiş hakkında yazmayı düşünmekle işe başlayabilirsiniz. Bu durumda konu başlığınız “Dikiş nasıl yapılır” olacaktır. “Dikiş yaparken kullanılması gereken aletler” ya da “Yanlış bilinen dikiş yöntemleri” gibi başlıklar da çalışma başlığınız olur. Böylece konuyu daha da daraltabilirsiniz. Yani çalışma başlığı konudan daha özeldir ve yazınızda size rehberlik eder. Evet, konuyu belirlediğimize göre artık yazmaya başlayabiliriz! :) 

 

Blog

 

Üçüncü Adım; etkileyici bir giriş 

İlk izlenim her zaman önemlidir; okuyucunun ilgisini çekin! Eğer, giriş paragrafında okuyucuyu kaybederseniz, yazınıza bir şans dahi vermeden okumayı bırakacaklardır. Bir hikaye anlatarak veya esprili bir giriş yaparak sempatik olabilir; böylece okuyucunun ilgisini çekebilirsiniz. Ayrıca ilginç gerçekler ve istatistiklerle de okuyucuyu etkileyebilirsiniz. 

Daha sonra, yazınızın amacını belirtin ve okuyucunun sahip olabileceği bir problemi nasıl çözeceğini göstereceğinizi söyleyin. Söylediklerinizde de samimi olun lütfen. Bu, okumaya devam etmesi için okuyucuya bir sebep verir ve yazıyla bir bağ kurmasını sağlar. 
 

Dördüncü Adım; içeriğinizi zengin tutun 

Blog yazıları bazen çok yoğun bilgi içerebilir. İçeriği ipuçları, bölümler, listeler ve daha başka şekildeki düzenleme hileleri  ile zenginleştirirseniz; okuyucuların yazının uzunluğu ve miktarı yüzünden gözü korkmayacaktır :)  

Aslında bütün yapmanız gereken yazınızın taslağını çıkartmak. Alın elinize kalemi kağıdı gerekirse çizin. Böylelikle, yazmaya başlamadan önce, hangi noktalar üzerinde duracağınızı bilebilir ve yazınız için en uygun sıralamayı yapabilirsiniz. 

 

Beşinci adım; yazın gitsin! 

Elinizde artık bir şablon var ve boşlukları doldurmak için ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz. Bildiğiniz şeyleri yazın ve gerekirse konunuza destek olacak daha fazla bilgi ve örneği toplamak için ek olarak bir araştırma daha yapın. Yazılanlardan ilham alın.  

Yazarken bazı kelimelere takılabilir veya yazıya odaklanamayabilir hatta yazının çok kötü gittiğini düşünebilirsiniz. Öncelikle şunu söylemeliyim, yazmaya yeni başlamış da olsanız, yıllardır yazıyor da olsanız bu herkesin başına geliyor. :) Takıldığınız kelimeler için internette biraz araştırma yaparak, aradığınız kelimeyi bulabilirsiniz. Odaklanma problemi için de benim önerim gidip bir fincan kahve hazırlayın; mola vermiş olursunuz. Sonra arka planda dinlendirici bir melodi çalarken yazmaya kaldığınız yerden devam edin. 

 

İçerik Planlama

 

Altıncı adım; yazıyı ve yazım hatalarını düzenleyin 

Henüz işimiz bitmedi ama çok yaklaştık. :) Yazıyı düzenlemek, blog yazmanın en önemli adımlarından biridir; bu adımı sakın atlamayın! Ve yazınızdaki yazım ve noktalama yanlışlarını bulup, düzeltin. 

 

* İlgili Görüntüler 

Yazı için konuyla ilgili görüntüleri ve çekici görselleri seçtiğinizden emin olun. Yazının sosyal medyadaki başarısı için görseller oldukça önemli. Yapılan araştırmalar, ilgili görsellere sahip yazıların görsel desteği olmayan yazılara oranla %94 daha fazla okunduğunu gösteriyor. 

 

* Görsel Görünüm 

Kimse görünüm olarak kötü olan bir yazıyı okumak istemez. Resimler tam olarak yazınızı kurtaramaz. Yazının biçimi ve düzenlemesi de görsel görünüm için oldukça önemlidir. 

Düzgün biçimlendirilmiş ve görsel olarak çekici bir blog yazısı için başlıklar çok fazlaca önemli. Başlık ve alt başlıklar yazının uzunluğunu kontrol ederek görsel açıdan bir düzen sağlarlar. Ayrıca ana başlığın alt başlıktan büyük, alt başlığın da yazıdan büyük olması gerektiğini unutmamalısınız. Yazının görünümünü güzelleştirmek için bulunulmaz bir detay. 

 

* Konular ve Etiketler 

Yazınızı tanımlayan özel anahtar kelimeleriniz olsun. Bu ayrıca okuyucuların, aynı kategorideki diğer yazılarınıza ulaşmasını da sağlar. Ama her yazı için etiket listesi eklemek yerine bazı etiket stratejilerini kullanın. Etiketleri konular ya da kategoriler şeklinde düşünün ve bloğunuzdaki konuların tümünü temsil eden 10-20 tane etiket belirleyip bunları kullanın. 

 

Yedinci adım; yazının sonuna CTA ekleyin 

Call to action olarak açılan CTA, harekete geçirici mesaj ya da eylem çağrısı olarak tanımlanabilir. Her yazınınız sonuna okuyucuya bundan sonra ne yaptırmak istediğinizi belirten blogunuza abone olmak, kayıt yaptırmak ve ilgili makaleleri okumak gibi bir CTA eklemelisiniz. O kadar emek verdiniz sefasını da sürün ama değil mi? CTA hazırlarken sayfa düzenine uyum sağlamasına ve dikkat çekici olmasına özen göstermelisiniz. “Hemen al, şimdi incele, ücretsiz indir” gibi ifadeler yaygın olarak kullanılan CTA örnekleridir. 

 

Sekizinci adım; SEO için yazıyı gözden geçirin 

Site içi ve site dışı olmak üzere ikiye ayrılan SEO, arama motorlarında sitelerin ya da sayfaların üst sıralara çıkarılması için yapılan çalışmalardır. SEO sayesinde sitelerdeki bilgi, hizmet veya satışlar daha fazla ilgili kitleye ulaşmaktadır. 

Yani daha fazla insana ulaşabilmek ve yazınızı arama motorlarında üst sıralara taşımak için yazmayı bitirdikten sonra, başa dönün ve aramalar için yazınızı en uygun hale getirin. :) Bunun için en iyi yol yazınızı siz olsanız nasıl arardınız? yada “Bu yazıyı okuyacak amca Google’a ne yazardı?” diye düşünüp o kelimelerin yazınızda geçtiğinden emin olmak. 

 

Seo

 

Dokuzuncu adım; başlık her şeyimiz 

Şimdi, başlığınız üzerinde çalışmanın zamanı geldi. Aşağıdaki adımlara bir bakalım: 

 

* Çalışma başlığınızı Google’da aratın ve çıkan sonuçlarda insanların benzer yazıları hangi başlıklarda yazdığına bakın. 

* Başlığı düzenlerken açık ve net olması gerektiğini unutmayın. 

* Başlığınızı çekici yapmak için üslup, yinelemeler ya da diğer edebi taktikleri kullanın. 

* Yapabilirseniz, SEO için bazı anahtar kelimeleri kullanın. Doğal olmasına dikkat edin ama. 

* Son olarak kısaltabilir misiniz bir bakın. Kimse uzun ve ağır başlıkları sevmez ve Google’ın 65 karakterden fazlasını tercih etmediğini de unutmayın. 

 

Onuncu adım; yazınızı başkasına okutun 

Aslında artık dikkat çekici bir yazıya sahipsiniz ama o kadar adımdan sonra nasıl bloglar yazacağınızı merak etmeye başladım şimdiden. :) Sabırla bu yazıyı okumuş harika Blogger’ların yazılarını merak etmemek mümkün mü?  

Bize blog yazısı gönderin, bizde sizden gelenler adı altında yayınlayalım!

 

Blog Yazını Gönder

Benzer Blog yazıları

Sanal Gerçeklik Nedir?

  Sanal Gerçeklik (VR), benzetilmiş bir ortam yaratmak için bilgisayar teknolojisinin kullanılmasıdır. Geleneksel kullanıcı aray...Devamı…

Electron JS Nedir?

Basitçe basit bir şekilde anlatmak gerekirse, Electron JS, kullanıcının HTML5, CSS ve JavaScript ile masaüstü paketi uygulamaları olu...Devamı…

Web Sitesi İçin Gizlilik Politikası Nasıl Yazılır?

Gizlilik politikası, sitenize gelen ziyaretçilerin hangi bilgileri topladığınızı ve bu bilgilerle ne yaptığınızı gösteren bir belgedir. We...Devamı…

PageRank Nedir?

Google kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından ünlü bir şekilde icat edilen bir hesap olup, bu sayfanın öneminin ve otoritesini...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste