Dropshipping nedir?

Dropshipping ile düşük sermayelerle e-ticarette siz de yer alabilirsiniz!

Dropshipping, Türkçe karşılığı stoksuz satış. Firma, satacağı ürünlerin stoklarını tutmak yerine, web sitesi üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve siparişlerinin teminini tedarikçinin deposundan sağlar. Bu şekilde firma ürün stokları tutmadan, tedarikçilerin ürünlerini kendi müşterilerine satabiliyorlar.


Dropshipping ile tüketiciler e-ticaret sitesine girdiklerinde farklı ürünleri satın alabiliyorlar. Tedarik süreci ise satıcı firmanın kendisine gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirmesi ve ürünün tedarikçi firmanın müşterisine gönderilmesi şeklinde ilerliyor. Tedarikçi firmadaki ürünlerin, satıcı firmanın e-ticaret sitesine eklenmesi ise XML entegrasyonu yapılarak sağlanmaktadır. XML entegrasyonu için tedarikçi firma, satıcı firmanın istediği ürünlerin fotoğraf, ürün açıklama ve fiyat bilgilerinin olduğu dosyayı stoksuz satış yapmak isteyen firmaya gönderir ve firma da kendi e-ticaret sitesine gönderilen dosyayı ekleyerek, tedarikçi firmanın sitesinde yer alan ürünleri kendi e-ticaret sitesinde yer almasını sağlar.


Dropshipping’in avantajları nelerdir?


Dropshipping yapan firmaların bir depoya ihtiyaçları yoktur. Böylece firmalar depo ve stok yönetimi gibi işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmadıkları için iş yükleri azaldığı gibi maliyetleri de düşecektir. Depo yönetiminin yapılmamasından çalışana ihtiyaç olmaz ve bu da yine maliyetlerin düşürecek bir unsurdur.


Maliyetsiz şekilde, tek bir tedarikçiye bağlı kalınmayacağından, birbirinden farklı tedarikçiler ile ürün çeşitliliği sağlayabilir, e-ticaret sitenizde geniş çaplı bir ürün kategorisine yer verilebilme şansına sahip olursunuz.


Ürün çeşitliliği ne kadar fazla olursa geniş hedef kitlelere ulaşmanız da o kadar fazla olacaktır.

 

Depo ve stok yönetimi ile uğraşmadan sipariş takip edilerek, tedarikçilerle iletişim geçilerek ürün siparişleri verilebilirsiniz. Stoksuz satış sayesinde ürün tedariği için herhangi bir sermayeye ihtiyacınız olmayacağından düşük maliyetlerle risksiz şekilde e-ticarete giriş yapabilirsiniz.


Satıcı firma sadece kendi sitesi üzerinde satışa sunduğu ürünlerin stok maliyetlerini tedarikçi firmaya öder. Satamadığı ürünlerden sorumlu olmaz ve bunlar için herhangi bir bedel ödemediği için ekstra bir maliyeti de olmaz.


Ürünlerin paketlenmesi ve kargolanması da tedarikçi firma tarafından yapıldığından, stoksuz satış yapan e-ticaret firması kargo firmalarıyla bir anlaşma yapmak zorunda kalmaz.

 

 

 

Dropshipping’in dezavantajları nelerdir?


Tedarikçinin ürünlerini sattığınız ürünler hakkında fazla bilgiye sahip olmayabilirsiniz. Ürünlerin nasıl çalıştığını, ne gibi sorunlar çıkardıklarını bilmemeniz müşteri desteği konusunda sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir.


Satış öncesi ve satış sonrası teknik destek sağlanması e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Bu nedenle de sattığınız ürünler hakkında bilgi sahibi olmadan işe başlamanız, müşteri desteği konusunda eksik kalmanıza neden olabilmektedir.


Müşterileriniz ürünleri sizden satın aldıkları için tedarikçi firmanızdan kaynaklı dahi herhangi bir sorunla karşılaştıklarında ilk olarak sizinle iletişime geçeceklerdir. Bu durum da müşteri memnuniyeti konusunda sorunlar yaşamanıza neden olabilmektedir.


Ürün gönderimlerini, tedarikçi firma yapsa da kargo sürecinin takibini, kargonun iletilmemesi, geç gönderilmesi vs sorunların yaşanmaması adına tedarikçi firma ile aynı zamanda yapmanız gerekir.
Tedarikçi firmanın stok yönetimini de takip etmeniz önemlidir. Çünkü bu firmalar başka e-ticaret firmaları ile de çalışabilirler ve ilgili ürünler stoklarında hızla tükenebilir, stoğu bulunmayan ürünleri satmanıza neden olabilir. Bu durum da müşterilerini memnun etmeyecektir.


Tedarikçi firmalardan ürün bilgilerini çekerken de dikkat etmelisiniz. Ürünle ilgili eksik ya da yanlış bilgiler girilmiş ise müşterilerinizi yanlış bilgilendirebilirsiniz. Bu yüzden bilgilerini çektiğiniz ürünlerin açıklamalarını mutlaka kontrol etmelisiniz.


Stoksuz satışlarda düşük kar marjı ile iş yapma ihtimaliniz yüksektir. Birçok firma, rekabetin bir hayli yüksek olmasından kaynaklı satışlarını artırmak için ürünler üzerine çok az kar koyarak satış yapıyorlar.


Banka veya ödeme sistemlerinin de işlem başına bir komisyon keseceğini de mutlaka göz önüne almalısınız.

 

 

Stoksuz Satış ile;

 

Stoksuz satış yapmak için öncelikle çalışacağınız tedarikçi firmaları iyi seçmeli ve prosedürlerini detaylı şekilde incelemelisiniz. Mutlaka depo ve stok yönetimini doğru ve sorunsuz yapmalılar. Tedarik sürecinin her aşamasında güvenebileceğiniz bir firma ile çalışmak uzun vadede işinizi daha iyi yapmanızı sağlayacaktır. Satış öncesi ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayabilmeniz ve müşteri memnuniyetini artırabilmeniz için sattığınız ürünler ile ilgili teknik bilgiye mutlaka sahip olmalısınız.

 

Düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından sıklıkla kullanılan stoksuz satışı sahip olduğunuz e-ticaret siteniz ile yukarıda detaylara dikkat ederek siz de gerçekleştirebilirsiniz. 


 

Benzer Blog yazıları

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, ürün ve hizmetlerin reklam, satış, dağıtım ve ödeme işlemlerinin online sistemlerle yapılmasıdır. Geleneksel ticaret...Devamı…

Kullanıcı Deneyiminin E-Ticaret için Önemi

E-Ticarette kullanıcı deneyimi   Kullanıcılar teknolojinin daima işlerini kolaylaştırmasını ister. İnternet ortamı bunun en büyük...Devamı…

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret nedir? E-ticaret; ürün ve hizmetlerin reklam, satış, dağıtım ve çeşitli ödeme seçenekleriyle internet site...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste