E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-Ticaret sitesinde nelere dikkat edilmelidir?

E-ticaret nedir?


E-ticaret; ürün ve hizmetlerin reklam, satış, dağıtım ve çeşitli ödeme seçenekleriyle internet siteleri üzerinden ticaret yapılması veya siparişte bulunmak gibi işlemlerinin online sistemler üzerinden yapılmasıdır. Kısaca e-ticaret; geleneksel ticaretin internet ortamında veya mobil olarak yapılmasıdır.


E-ticaret sitesi nasıl olmalıdır?


Kullanılabilirlik

Bir E-Ticaret sitesine gelen kullanıcıların odak noktası sitede bulunan ürünler ve hizmetler olmalıdır. Kullanıcının aklını karıştırmadan, düzen içinde ürünleri sunarak alışverişi kolay hale getirmek gerekmektedir.  E-Ticaret sitesinde kullanıcıya sunulacak en önemli seçenek kolay alışveriş yapabilme algısıdır.


Tasarım

E-ticaret sitesi tasarımında online kullanıcıların beğenisini kazanmak için sadelik, kullanım kolaylığı ve işlevselliği ön planda tutmak önem taşıyor. Alışveriş süresince hiçbir aşamada sorun yaşatmayacak, güvenli ve keyifli bir satın alma süreci sunacak bir tasarımla kullanıcıların karşılarına çıkmak gerekmektedir.


Güncelleme zamanları

Potansiyel müşterileri kaybetmemek için hızlı ve güncel bir e-ticaret sitesine sahip olmanız gerekmektedir. 


Arama

Arama fonksiyonu bir e-ticaret sitesinin en önemli elementlerinden biridir. Arama kutusunun kolay ulaşılabilir bir alanda ve gerekiyorsa birden fazla sayıda olması işleri kolaylaştıracaktır.
Tüm bunların yanında günümüz teknolojisine uygun mobil cihazlara uyumlu şekilde tasarlandığı zaman bir e-ticaret web sitesi daha kullanışlı olmaktadır.


E-ticaretin amacı nedir?


E-ticaretin amacı kullanıcıların hızlı ve kolay alışveriş yapmasını sağlamaktır. Ürünlerin ve hizmetlerin müşteriye hızlı bir şekilde ulaştırılabilmesi, kullanıcıyı yormadan kolay bir şekilde alınabilmesi, satın alma süreçleri için güvenliğinin sağlanabilmesi, e-ticaret sisteminin alt yapısının güçlü ve gelişme açık olması e-ticaret ’in öncelikli amaçları arasındadır. Böylece kullanıcılar mutlak imkanların çoğunluğuna kanaat getirir ve e-ticaret yöntemini benimseyebilir. En temel amaç da budur.


 

E-ticaret türleri nelerdir?

 

• Şirketler Arası (B2B- Business To Business) Elektronik Ticaret

• Şirket-Tüketici (B2C- Business toCustomer) Arası Elektronik Ticaret

• Şirket-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret

• Tüketici-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret


Ülkemizde yaygın olarak kullanılan E-ticaret sistemleri B2C (Business toCustomer) firmadan müşteriye e-ticaret sistemi, diğeri ise B2B (Business to Business) firmadan firmaya e-ticaret sistemidir. İki sistem arasındaki en büyük fark müşteri kitlesidir. B2B e-ticaret işlemleri firmadan, firmaya yaparken, B2C e-ticaret sistemi firmadan müşteriye yapılmaktadır.


E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?


E-ticaret sistemlerinin bazı ihtiyaçları ve belirlenmesi gereken stratejileri vardır;

• Domain (Alan adı) Seçimi: Kurumların en çok dikkat etmesi gereken hususlardan biri olan domain, kullanıcılara en iyi şekilde hitap etmesi, akılda kalıcı ve ulaşılabilir olması açısından özenle seçilmelidir.

• Sunucu (Server): Bulunduğunuz sektörde ürününüzü geniş kitlere yaymak için güvenli bir sunucuya sahip olunmalıdır.

• Ödeme Yöntemleri: E-ticaret sisteminizde ödeme çeşitliliğini arttırarak müşteriye kolaylık sağlamak adı altında artı bir değer kazanılmalıdır.

• E-ticaret Sistemi: Geliştirilebilir ve ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verebilir nitelikte bir e-ticaret sisteminiz olmalıdır.

• Tasarım: E-ticaret sisteminizin, sizi ve firmanızı yansıtan, güncel ve kaliteli tasarım özelliklerine sahip olması gerekmektedir.

• Güvenlik Sertifikası: Müşterilerinizin güvenliği için e-ticaret sistemlerinde güvenlik sertifikası (SSL) olmalıdır.

 

 

E-ticaretin avantajları nelerdir?

 

E-ticaretin geleneksel ticarete göre avantajlarını inceleyebiliriz;

• Şirketlere daha büyük kazançlar sağlar.

• Kişileri yüksek giderlerden kurtarır.

• Hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlar.

• Fiyat araştırması için harcanan maliyet ve zamanı en aza indirir.

• Birden fazla ürün çeşidini kıyaslamasına olanak sağlar.

• Ürün çeşitliliği daha fazla olduğundan daha geniş tercih yapma imkanı sunar.

• İletişim masraflarını azaltır.

• Ürünün kullanıcı yorumlarına ulaşılabildiğinden, ürüne olan güveni arttırır ve satın alma sürecini hızlandırır.

• Alışveriş sürecini hızlandırarak, zamandan ve maliyetten tasarruf sağlar.

• Aynı ürünü daha uygun fiyatlara bulabilir.

• Müşteriler internet üzerinden istedikleri gibi alışveriş yapabilirler.

• İndirim ve kampanyalara ulaşım daha kolaydır.

• 7/24 istenildiği zaman alışveriş yapma imkanı sağlar.

• Ürünlerini satabileceği her zaman açık olan bir şubeye sahip olur.

• Ürünleri hakkında daha detaylı bilgiyi sunmasını sağlar.

• Yeni müşteri bulmak daha kolaydır.

• Firma bilinirliğini hızlı bir şekilde arttırmasına olanak sağlar.


Sonuç olarak; şirket veya işletmenizin, bulunduğu sokak, ilçe veya il sınırları dışında rahatlıkla satış yapabildiğiniz, tüketici ya da kullanıcı bulabildiğiniz, onlarla iletişime geçip satış yapabildiğiniz ve ödemeleri anlık alabildiğiniz platformun tümüne e-ticaret denilmektedir.
 

Benzer Blog yazıları

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, ürün ve hizmetlerin reklam, satış, dağıtım ve ödeme işlemlerinin online sistemlerle yapılmasıdır. Geleneksel ticaret...Devamı…

Kullanıcı Deneyiminin E-Ticaret için Önemi

E-Ticarette kullanıcı deneyimi   Kullanıcılar teknolojinin daima işlerini kolaylaştırmasını ister. İnternet ortamı bunun en büyük...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste