Google Analytics Nedir?

Pazarlama amaçlı istatistikler ve temel analitik araçlar sunan ücretsiz bir Web analiz hizmetidir. 

Google Analytics, 2006'da Urchin'i satın aldığında doğan ücretsiz bir Google hizmetidir. Ölçülmeyen şey iyileştirilemez. Bu nedenle, her şeyin izini bıraktığı bir ortamda uygun analiz araçlarını kullanmanız zorunludur. Kritik anlarda en iyi kararları almanıza yardımcı olacak önde gelen dijital analitik aracıdır.

Google Analytics, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve pazarlama amaçlı istatistikler ve temel analitik araçlar sunan ücretsiz bir Web analiz hizmetidir. 

Web sitelerini, blogları ve sosyal ağları izlemenizi sağlar. Buna ek olarak, önceden belirlenmiş ve özelleştirilebilir raporlar hizmetinizdedir. Analytics; web sitelerine izleyicilere, satın almalara, davranışlara ve web sitesinde gerçekleşen dönüşümlere göre gelen trafik hakkında gruplandırılmış bilgiler sunar.Ayrıca Google Analytics baskın aracı. Diğerlerinden daha fazla veri ve ölçüm sunar. Analytics’i AdWords, Blogger veya YouTube ile birleştirmek mümkündür. Aslında, ziyaretlerin ve trafiğin sayıldığı tüm Google araçları Google Analytics’le karıştırılıp tamamlanabilir. Ek olarak, Google Chrome'da bulunan Analytics için farklı çekici kaynaklar vardır. Onlarla da oynayabilirsin.

Google Analytics, küçük ve orta ölçekli perakende web sitelerine yöneliktir. Hizmetin, daha karmaşık web sitelerine ve daha büyük işletmelere daha az uygun olmasını sağlayan kısıtlamaları vardır. 


Analytics şu bölümlerde de hareketlidir;

  1. Ziyaret sayısı
  2. Onların süresi
  3. Trafik kaynakları
  4. Ziyaret edilen sayfalar
  5. Aynı zamanda aşağıdaki gibi bölümlerde de hareket eder:
  6. Kullanıcılarınız tercih edilen bölümleri
  7. Kullanılan anahtar kelimeler
  8. Ziyaretçilerin cihazlarının teknik ayrıntıları. Bu, kullanıcıların kullandığı tarayıcılara veya mobil işletim sistemlerine girer.

 

Kullanıcılar Google Analytics Gösterge Tablosu üzerinden, web siteleri Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ sitelerine bağlanan kişiler hakkında bilgi toplayabilir.

Analytics programı, sayfalarınıza eklemeniz gereken JavaScript kodu ve kullanıcı web'e bir tarayıcı aracılığıyla eriştiğinde oluşturulan çerezler sayesinde sitenizden bilgi toplayabilir.İşleyişi üç sürece dayanır: veri toplama, bunların işlenmesi ve raporların oluşturulması. Ancak, sürece başlamak için herhangi bir stratejide olduğu gibi bazı hedefler belirlemelisiniz.
 

Benzer Blog yazıları

Dijital Pazarlama Avantajları ve Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?

Dijital Pazarlama, marka, ürün veya hizmet için yapılan pazarlama kampanyalarının internetin çeşitli kaynaklarını kullanarak y...Devamı…

Etkili Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya içerikleri oluştururken öncelikle ne anlatmak istediğinize karar vermelisiniz. O ürün veya hizmet ile ilgili n...Devamı…

Yeniden Markalaşmanın Önemi

İşletmenizi yeniden markalaştırmak veya markanızın logosunu yeniden tasarlamak istiyorsanız, 2019’da bilinmesi gereken markalaşma eğilimlerini v...Devamı…

Başarılı sosyal medya pazarlaması için nelere dikkat edilmelidir?

Firmanızın sosyal medya pazarlaması için hangi detaylara dikkat etmelisiniz? Gelin birlikte bu sorunun cevabını inceleyelim. Artık &c...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste