Mobil Pazarlama Nedir?
Amerikan Mobil Pazarlama Birliği’nin yaptığı mobil pazarlama tanıma göre; kullanıcıların herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile etkileşimli olarak, ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim kurabilmelerini sağlayan, tüm uygulamalara verilen addır.
Neden Mobil Pazarlama?
Yapılan araştırmalar, masaüstü bilgisayar kullanımının yerini mobil cihazlara bıraktığını gösteriyor. Her an yanınızda olan bu cihazlar sayesinde, her zaman bilgiye ulaşmanız mümkündür. Böylesine sık kullanılan bir alanda görünür olmamak, sizi rakiplerinizden geriye düşürecektir.
Cihazların kullanım oranındaki artış ile beraberinde gelen bu cihazlar ile geçirilen zaman, güncel veriler üzerinde bu alanda pazarlama yapmanın avantajını açıkça ortaya çıkarıyor.
Devamında ise sosyal medyanın kullanım alanın genellikle mobil cihazlar olması, kitlelere daha kolay erişebilme fırsatını sunuyor.
Mobil Pazarlama Önem Kazanacak
Mobil cihaz kullanımı günden güne artış gösterirken pazarlama trendleri de bu doğrultuda değişiklik göstermeye başladı.
E-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerin de neredeyse %75’i mobil cihazlar üzerinden yapılıyor.
Bu nedenle işletmeler cep telefonu ya da tablet gibi cihazlara göre tasarlanan mobil uyumlu e-ticaret sitelerini tercih ediyor.
Aynı zamanda e-ticaret firmaları yavaş yavaş SMS pazarlamasına da önem vermeye başlayarak mobil satışlarını artırmayı amaçlıyor.
Dolayısıyla 2022 için mobil uyumluluk ve mobil pazarlama büyük önem arz edecek.