x Online İtibar Krizi Nedir?

Online İtibar Krizi Nedir?

Dijital platformda karşılaşılabilecek problemler için online itibar kriz yönetimi çok önemlidir!

İnternetin yaygın olarak kullanılmaya başlamasıyla birlikte kişiler birbirleriyle daha çok iletişim kurup etkileşime geçmeye başlamışlardır. Dünyanın iki ayrı ucunda olsalar dahi herkes istediği kişiye anında ulaşım, pek çok haber internet aracılığıyla hızla yayılmaktadır.  Bu nedenle iletişimde bulunmak için uzaklık hiçbir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi alışverişi kesintisiz ve hızla yapılabilmektedir. 


Günümüzde kişi ihtiyacı olan bilgiye dijital ortamda tek tuşla ulaşabilmektedir. Kaldı ki internet üzerinde yer alan, depolanan bilgiler uçsuz bucaksız bir havuz gibi düşünülebilir. Her çeşit konuyla ilgili pek çok cevaba ulaşmanıza imkan sağlayan bu dijital ortamda fikir edinebilir ve aynı şekilde olumlu olumsuz her tür bilgiye erişim sağlayabileceğiniz bu sanal ortamda siz de kendi düşüncelerinize yer verme imkanı da bulabilmektesiniz.
Bir bilginin, bir haberin hızla yayılabildiği bu dijital ortamda herhangi bir kurumla ilgili bir anda ortaya çıkabilecek rahatsız edici bir gelişmelerin bütünü online itibar krizi olarak adlandırılmaktadır. Ortaya çıkabilecek bu tip krizlerin en başından sonuna kadar yani neden olan etkenlerin, neler yapılabileceğinin, nasıl bir yol izlenebileceğinin planlanması gerekmektedir. Eğer krizin planlanmaması yapılmamış ise de en hızlı şekilde mutlaka yapılması gerekmektedir.


Online İtibar Krizine Neden Olan Problemler

 

Kurumların dijital platformda karşılaşabilecekleri problemlerin hepsini online itibar yönetimi kapsamaktadır. Dijital ortamda karşılaşabilecekleri problemlere örnek olarak;

•Sahte hesaplardan yapılan yorumlar,
•Rakip firmalar tarafından gerçekleştirilen saldırılar,
•Yanlış bilgilendirme sonucu ortaya çıkabilecek sorunlar,
•Nefret söyleminde bulunan siteler ve bloglar,
•Marka hakkına karşı gerçekleştirilen saldırılar,
•Bilgi sızıntısından kaynaklı sorunlar,
•Negatif etki yaratan haberlerin yayınlanması,
•Herhangi bir nedenle oluşan, sektöre karşı olumsuz algılar,
•Yalan haberler ya da makaleler
•Sahte domain adları,
•Ortaya çıkan skandallar,
•İsim değişikliğinden kaynaklanabilecek problemler,
•Şikâyet sitelerinde buluna olumsuz kullanıcı yorumları..

 

 

Online İtibar Neden Önemlidir?


Artan internet kullanımı her haber ve bilgi çok geniş bir alana yayılmış hızla yayılabiliyor. Ve her geçen gün daha da hızlı bir şekilde artan internet kullanımı ile kurumlar online itibara önem vermek zorunda kalıyorlar.
Günümüzde kullanıcının dijital ortamda gezinme süreleri de giderek artmaktadır. Bu nedenle marka ve kurumların başarılı olabilmesi ve globalleşmesi için dijital alanda online itibara özen göstermeleri ve bu alanda çalışmalar yaparak online itibar yönetimini sağlamalarını zorunlu hale gelmiştir.
Her kullanıcı tanıdığı ya da tanımadığı bir marka ismini arama motorlarından aradığında hemen hemen istediği her bilgiye ulaşabilmektedir. Marka ile ilgili karşısına çıkabilecek olumsuz yorum ya da görüşler kullanıcı için de olumsuz bir imaj çizebilecektir. 
Dijital ortamda belirtilen asılsız iddiaların yer alması ve bu durumun şirketin itibarını zedelemesi nedeniyle kurumlar iftira niteliğinden dolayı hukuki haklarını arayarak mevcut soruna çözüm üretebilirler fakat  unutulmamalı ki kurumların online itibarını önemseyen çok sayıda kişi vardır. Bunlardan başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

•Mevcut Müşteriler
•Potansiyel Müşteriler
•İş Ortakları
•Gazeteciler
•Çalışanlar
•Hisse Sahipleri
•Rakipler…


Online İtibar İçin;

 

Öncelikle kurumlar kendileriyle ilgili dijital ortamda araştırma yapmaları oldukça faydalı olacaktır. Böylece kurumları hakkında neler düşünüldüğü ve sanal ortamda nasıl bir izlenim bıraktığını görebileceklerdir.
Olumsuz olan bir yorum ya da problem çıkarabilecek herhangi bir paylaşım varsa, bu tür bir durumu herkesten önce kurumun kendisi fark etmeli ve bu problemi çözmek adına bir an önce adım atmalıdır.
Öncelikle kurum ya da marka ile ilgili arama yapmak isteyecek kişilerin hangi kelimeleri kullanarak arama yapabileceğini düzenlemek gerekir. Bu noktada yapılması gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir:

 

•SEO ve SEM tekniklerinin kullanımı online itibar için oldukça faydalıdır.
•Kurumun web sitesinde yer alan tüm içerikler optimize edilmelidir.
•Sosyal medyada hem aktif olunmalı hem de diyalog kurulmalıdır.
•Kurum dijital reklamları, pazarlama çalışmalarını kullanarak erişimi artırmalıdır.
•Gerekli olduğunda kurumlar muhakkak hukuki yollara başvurmalıdır.


 

Benzer Blog yazıları

Dijital Pazarlama Nedir?

Artan sosyal ağ kullanımı ile dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerini geride bıraktı. Günümüzde birçok kuru...Devamı…

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Gelişen dünya standartları ve kurumsal şirketlerin hem gelirlerini arttırmaları için hem de daha çok toplumsal kitlelere, hatta &uu...Devamı…

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama, internet ortamında, online araçlarla ürün ve hizmetlerinizin düşük büt&...Devamı…

Dijital Reklamların En Yenisi: Twitter Reklamları

Her geçen gün değişen ve gelişen teknoloji ile sosyal ağlarda hemen her gün bir yenilik ile karşılaşıyoruz. Sosyal ağların kullanımı ...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste