Sosyal Medya Yönetimi Nedir ve Neden bir Sosyal Medya Yönetim Şirketine İhtiyacınız Var?

Sosyal medya, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. 18 Aralık 2019

Sosyal Medya Yönetimi Nedir ve Neden bir Sosyal Medya Yönetim Şirketine İhtiyacınız Var? 



Merhabalar, bugünün yayınında sosyal medya yönetimi nedir? Neden bir sosyal medya yönetimine ihtiyaç duyulur? Gibi sorulara yanıt arayacağız. O zaman haydi başlayalım... 


Sosyal Medya Yönetimi Nedir? 


Sosyal medya yönetimi, çevirim içi etkileşimlerinizi ve içeriğinizi Facebook, İnstagram, Twitter, LinkedIn, Youtube ve Pinterest gibi sosyal medya kanallarında yönetme işlemidir.

Sosyal medya yönetimi, şirketinizin sosyal medya profillerinde güncellemeler yayınlamanın ötesine geçer. Ayrıca, izleyicinizle iletişim kurmayı ve ulaşımı ve görünürlüğü artırmak için yeni fırsatlar aramayı da içerir. 

Sosyal medya yönetimi ile ilgili görevlerden bazıları;

 

Doğru Sosyal Medya Yönetim Platformlarını Seçmek 


Sosyal medya yönetimi için bir plan hazırlamaya başlamadan önce, işletmeniz için en iyi sosyal medya platformlarının ne olduğunu düşünmeniz gerekecektir. 

Facebook: Facebook, farklı geçmişlerden gelen yaklaşık 2,7 milyar aylık aktif kullanıcıya sahiptir. Facebook'un kullanıcı tabanına gelince, cinsiyetler ve yaş grupları arasında güzel bir denge var. Bu, daha geniş bir kitleye ulaşmaya çalışan işletmeler için harika bir sosyal platform olmasını sağlar. 
 
Instagram: Instagram, çok fazla görsel içerik yaratan markalar için mükemmel bir sosyal medya kanalıdır. Instagram'nın izleyicileri, erkek kullanıcılardan daha fazla sayıda kadın kullanıcıyla daha genç tarafta olma eğilimindedir. Bu, moda, yaşam tarzı, sanat veya diğer görsel odaklı endüstrilerle ilgili ürün veya hizmet satan işletmeler için harika bir platform olabilir. 

Twitter: Twitter, dünya çapında 321 milyon aktif kullanıcıya sahip ve kullanıcıların haberler ve eğilimler için gittikleri yerde olma eğilimindedir. Bu platform, kendi endüstrisindeki trend konuları hakkında bir sohbete katılmak isteyen markalar için idealdir. Ayrıca, markanızı değerli bulabilecek etkileyiciler ve diğer kişilerle içerik paylaşmak için harika bir yerdir. 

LinkedIn: LinkedIn, farklı sektörlerde işletmelerin hedeflediği B2B markalar için sosyal medya platformu. LinkedIn ile şirket türüne, sektöre veya iş unvanına göre içerik bulabilir, etkileşimde bulunabilir ve kişileri paylaşabilirsiniz. 

Pinterest: Pinterest, görüntü odaklı içeriği paylaşmak için bir başka harika kanal. Bu DIY, el sanatları, ev geliştirme, beslenme, spor, moda ve daha fazlası ile ilgilenen tüketiciler için bir zorunluluk haline gelmiştir. Markanız, görüntüye çok iyi hizmet veren bir ürün veya hizmet satıyorsa, Pinterest faydalı olabilir. 


Markalarınız için doğru sosyal medya kanallarını seçmek, hedef kitlenize ve hedeflerinize bağlıdır. 

 


Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme 


Bir sosyal medya stratejisi geliştirmek, kampanyalarınızın her birinin pazarlama hedeflerinize daha yakın olmanıza yardımcı olmasını sağlamanın önemli bir parçasıdır. Hangi kanalları kullanmayı planladığınıza karar verdikten sonra ne sıklıkta yayınlamayı planladığınızı ve ne tür içerik yayınlayacağınızı düşünmeniz gerekir.

 

İzleyicileriniz hakkında bildiklerinizi göz önünde bulundurarak başlayın. En çok ne tür içerikten hoşlanırlar? 

Etkileyici, aynı zamanda onların ihtiyaçları ve zorlukları için de konuşan içerik geliştirin. Başlamak için yardıma ihtiyacınız varsa, bu sosyal medya pazarlama fikirlerine göz atın. 

Sosyal medya yönetiminizin tutarlı bir parçası olarak nasıl angaje olmayı ve yanıt vermeyi planladığınızı da düşünmelisiniz. 

Hayranlara ve takipçilere ulaşmayı ve konuşmaya başlamayı planlıyor musunuz? 

Sayfanıza gönderilen sorulara ve endişelere ne sıklıkla yanıt vereceksiniz? Kitlenizi çekmek için yarışmalar kullanmayı düşünüyor musunuz? 

Bütün bunlar sosyal medya stratejinizde bir yerde olmalı. 

 


Sosyal Medya Programı Oluşturma 


Sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda tutarlılık çok önemlidir. Dolayısıyla, aynı yaklaşımı sosyal medya kanallarında yayınlarken uygulayan her işletme için aynı sonuçları bekleyemezsiniz. Ancak, göndermeyi seçtiğiniz sıklık veya zaman ne olursa olsun, tutarlı bir şekilde yapmanız gerekir. 

Müşterilerin ilgisini çekmek ve bu kanallarda izninizi artırmak istiyorsanız, sürekli kaliteli içerik yayınlamanız gerekir. 

Bunu yapmanın tek yolu, hangi kanallarda ne zaman ne yazacağınızı gösteren bir sosyal medya programı oluşturmaktır. 

Sosyal medya yönetiminiz için bir editoryal takvim oluşturmak, bir sosyal medya programı söz konusu olduğunda işinizi takip etmenin iyi bir yoludur. Bu editoryal takvimi işletmeniz için uygun bir şekilde özelleştirebilirsiniz. Kayıt tarihi, içerik ve herhangi bir bağlantı veya resim gibi temel bilgileri eklediğinizden emin olun.

Benzer Blog yazıları

En İyi Sosyal Medya Pazarlama (SMM) Araçları

Sosyal medya pazarlaması (social media marketing) aslında geleceğin en etkili pazarlama yöntemlerinden birisi diyebiliriz. Sosyal Ağlar (Facebook...Devamı…

Sosyal Medya Paylaşım Boyutları

Popüler sosyal ağların hemen hepsi her geçen gün arayüz değişiklikleri nedeniyle paylaşım görselleri ölçül...Devamı…

Instagram Nedir, Ne İşe Yarar?

Instagram Nedir?      Instagram, 2010 yılının ekim ayında sadece IOS işlemcili cihazlar için ücretsiz kullanıma sunulan da...Devamı…

TBT Ne Demektir?

TBT, geçmişten bir fotoğraf ya da fotoğrafın paylaşıldığı aslında Throwback Thursday’in kısaltılmış hali olan etiket, genellikle Perşembe...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste