Swot Analizi Nedir?

SWOT analizi güçlü ve zayıf yönlerinizi anlamanıza, fırsatların farkına varmanıza ve karşılaşabileceğiniz tehditleri görmenize yardımcı olacak faydalı bir tekniktir.

SWOT analizi güçlü ve zayıf yönlerinizi anlamanıza, fırsatların farkına varmanıza ve karşılaşabileceğiniz tehditleri görmenize yardımcı olacak faydalı bir tekniktir.

 

İşletmeler için SWOT analizleri


SWOT analizlerini güçlü yapan açığa çıkmamış fırsatları göstermesi ve yararlanmamızı sağlamasıdır. Ve işletmemizin zayıf yönlerini anlayarak tehditleri kontrol etmemizi ve ortadan kaldırmamızı sağlar.

 

SWOT analizi nasıl kullanılır?


1960 yılında Albert S Humphrey tarafından geliştirilen SWOT analizi eskiye göre daha kullanışlı ve faydalı hale gelmiştir. SWOT analizini iki şekilde kullanabilirsiniz. Başlangıç stratejisini oluşturmanıza yardımcı olur yani basit anlamıyla buz kırıcı veya daha sofistike bir şekilde ciddi bir strateji aracı olarak görebiliriz.

 

 

SWOT analizi nerelerde kullanılır?


SWOT analizinin konusu, bir kurum veya işletme, bir girişim, faaliyet veya proje, kullanılacak bir teknik, bir süreç veya durum; hatta bir kişi bile olabilir. İncelenen konunun, durumun, sürecin veya kişinin güçlü ve zayıf yönlerini, karşısındaki fırsat ve tehditleri belirlemekte kullanılabilir. SWOT, bir faaliyet planlanırken veya bir proje geliştirilirken de uygulanmasında büyük yararlar bulunan bir analizdir.

 

SWOT Analizi Hakkında İpuçları


Eğer SWOT Analizini strateji atölyesinde bir ısınma çalışması olarak görmek yerine, ciddi ciddi strateji aracı olarak kullanacaksanız ifadeleri gelişigüzel değil, ince ince hesaplanmış şekilde oluşturmalısınız:

 

Örneğin yuvarlak cümleler değil, kesin ve doğrulanabilir ifadeler kullanın ("Hammadde fiyatlarımız fena değil" yerine, "ortalama piyasa fiyatının altına tedarik ediyoruz" deyin).

 

İfade listeniz uzunsa kısaltmaktan korkmayın. En önemli faktörlere odaklanmak rekabet üstünlüğü için olmazsa olmazdır.

 

Oluşturduğunuz bu ifadelerin strateji oluşturma sürecinde kullanılmasını temin edin.

 

SWOT Analizinin hangi seviye için oluşturulduğunu dikkate alın ve o düzeyde uygulayın; şirket düzeyinde oluşturulan stratejiyi ürün düzeyine indirmek, ya da tam tersini yapmak doğru olmaz.


Diğer strateji araçlarıyla (PEST Analizi, USP Analizi, Temel Yetkinlik Analizi vb.) birlikte kullanın.

Benzer Blog yazıları

Startup Nedir?

Startup, kurucuları tarafından önemli bir iş fırsatı ve etki potansiyeli olan bir fikir ya da sorun etrafında başlatılan bir girişimdir. Ç...Devamı…

SATA Nedir?

SATA ( Serial ATA ) Nedir?   Serial ATA, masaüstü bilgisayarlardaki, bazı sunuculardaki ve ağa bağlı depolama cihazlarındaki para...Devamı…

Sanal Gerçeklik Nedir?

  Sanal Gerçeklik (VR), benzetilmiş bir ortam yaratmak için bilgisayar teknolojisinin kullanılmasıdır. Geleneksel kullanıcı aray...Devamı…

CMD Nedir?

CMD Nedir?   CMD, Komut Satırı olarak da bilinen ve Windows işletim sistemli cihazlarda yer alan MS-Dos tabanlı bir kod yazma konsoludur. B...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste