UTM Link nedir? Nasıl Kullanılır?

UTM (Urchin Tracking Module), 2005 yılından bu yana sitenize gelen bağlantıları, Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kodlardır.

UTM Nedir? 

 

UTM Link (Urchin Tracking Module), 2005 yılından bu yana sitenize gelen bağlantıları, Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kodlardır.

Urchin Tracking Module isminin baş harfleri kısaltılması ile ortaya çıkan UTM ismi, Google UTM URL ya da URL Builder olarak da bilinir.

Bağlantılarınıza yerleştireceğiniz UTM kodları, müşterilerinizin davranışlarını, hangi kaynaktan geldiğini, bilgisayardan mı yoksa mobilden mi geldiğini görebilmenize olanak tanır.

 

UTM Bileşenleri Nelerdir?

 

UTM 5 adet bileşenden oluşmaktadır.

* utm_campaign: Kampanyanın ismi (Kullanılması zorunludur.)
* utm_source: Link kaynağı (Kullanılması zorunlu.)
* utm_medium: Kampnaya aracı (kullanımı zorunlu)
* utm_term: Text reklamlarında anahtar kelime tanımlama
* utm_content: Kampanyanın İçeriği (özellikle A/B testlerinde oldukça kullanışlıdır.)

 

 

UTM Nasıl Kullanılır?

 

Takip etmek istediğiniz değerleri bildikten sonra, Google’ın URL Oluşturucu’ya (URL Builder) aracılığı ile parametrelere bu değerleri girebilirsiniz. Takip ettiğiniz herhangi bir değeri(month, medium vb) değiştirmek istediğinizde, UTM kodu kolaylıkla değiştirilebilir. Yani size kullanıcı davranışları ile geniş kapsamlı data sunabilir. İhtiyaçlarınıza göre geniş ayar seçenekleri sunar.

 

UTM Link Ne Zaman Kullanılmalıdır?

 

Google ADS reklamlarında UTM kullanımına gerek yoktur. Bu platformların zaten gerekli bağlantıları tek tuşla yapabilirsiniz.

Ancak diğer birçok mecrada kullandığınız linkler Google tarafından tam anlamı ile izlenememektedir. Bu durumlarda UTM Link yapısını kullanmanız gerekmektedir.

Benzer Blog yazıları

Facebook’a Reklam Vermenin Püf Noktaları

Dünyanın Google’dan sonra en çok ziyaret edilen sitesi haline gelen ve her kullanıcıya hizmet veren Facebook’da reklam vererek...Devamı…

Küçük İşletmeler İçin Dijital Reklamcılığın Faydaları

Dijital reklamcılık küçük işletmeler için de oldukça önemlidir. Çünkü hitap edeceği, potansi...Devamı…

Neden Dijital Pazarlama?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama, internet ortamında, online araçlarla ürün ve hizmetlerinizin düşük büt&...Devamı…

Başarılı sosyal medya pazarlaması için nelere dikkat edilmelidir?

Firmanızın sosyal medya pazarlaması için hangi detaylara dikkat etmelisiniz? Gelin birlikte bu sorunun cevabını inceleyelim. Artık &c...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste