UTM Link nedir? Nasıl Kullanılır?

UTM (Urchin Tracking Module), 2005 yılından bu yana sitenize gelen bağlantıları, Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kodlardır. 20 Haziran 2019

UTM Nedir? 

 

UTM Link (Urchin Tracking Module), 2005 yılından bu yana sitenize gelen bağlantıları, Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kodlardır.

Urchin Tracking Module isminin baş harfleri kısaltılması ile ortaya çıkan UTM ismi, Google UTM URL ya da URL Builder olarak da bilinir.

Bağlantılarınıza yerleştireceğiniz UTM kodları, müşterilerinizin davranışlarını, hangi kaynaktan geldiğini, bilgisayardan mı yoksa mobilden mi geldiğini görebilmenize olanak tanır.

 

UTM Bileşenleri Nelerdir?

 

UTM 5 adet bileşenden oluşmaktadır.

* utm_campaign: Kampanyanın ismi (Kullanılması zorunludur.)
* utm_source: Link kaynağı (Kullanılması zorunlu.)
* utm_medium: Kampnaya aracı (kullanımı zorunlu)
* utm_term: Text reklamlarında anahtar kelime tanımlama
* utm_content: Kampanyanın İçeriği (özellikle A/B testlerinde oldukça kullanışlıdır.)

 

 

UTM Nasıl Kullanılır?

 

Takip etmek istediğiniz değerleri bildikten sonra, Google’ın URL Oluşturucu’ya (URL Builder) aracılığı ile parametrelere bu değerleri girebilirsiniz. Takip ettiğiniz herhangi bir değeri(month, medium vb) değiştirmek istediğinizde, UTM kodu kolaylıkla değiştirilebilir. Yani size kullanıcı davranışları ile geniş kapsamlı data sunabilir. İhtiyaçlarınıza göre geniş ayar seçenekleri sunar.

 

UTM Link Ne Zaman Kullanılmalıdır?

 

Google ADS reklamlarında UTM kullanımına gerek yoktur. Bu platformların zaten gerekli bağlantıları tek tuşla yapabilirsiniz.

Ancak diğer birçok mecrada kullandığınız linkler Google tarafından tam anlamı ile izlenememektedir. Bu durumlarda UTM Link yapısını kullanmanız gerekmektedir.

Benzer Blog yazıları

Dijital Pazarlama Nedir?

Artan sosyal ağ kullanımı ile dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerini geride bıraktı. Günümüzde birçok kuru...Devamı…

Yeniden Markalaşmanın Önemi

İşletmenizi yeniden markalaştırmak veya markanızın logosunu yeniden tasarlamak istiyorsanız, 2019’da bilinmesi gereken markalaşma eğilimlerini v...Devamı…

Dijital Reklamların En Yenisi: Twitter Reklamları

Her geçen gün değişen ve gelişen teknoloji ile sosyal ağlarda hemen her gün bir yenilik ile karşılaşıyoruz. Sosyal ağların kullanımı ...Devamı…

Grafik Tasarımcı ile Web Tasarımcı Nedir?

En başta Grafik tasarım “Sanat ve Tasarım” kategorisine, Web tasarımı “Bilgisayar ve Bilgi Teknolojisi” kategorisine girmekted...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste