Yeniden Markalaşmanın Önemi

Yeniden markalaşmak işletmenizi daha yukarılara çıkarabilir!

İşletmenizi yeniden markalaştırmak veya markanızın logosunu yeniden tasarlamak istiyorsanız, 2019’da bilinmesi gereken markalaşma eğilimlerini ve başarılı bir marka için uyması gereken kuralları iyi incelemeniz gerekiyor. 

 

Federal Express’in 1994’teki efsanevi dönüşümü başarılı bir şekilde markalaşmanın en önemli örneklerindendir.

 

Fred Smith, kurucusu, başkanı ve CEO'su, şirketin imajını canlandırmak istedi. Federal Ekspres kamyonunu beş blok öteden tanınabilir kılmak için yaratıcı ekibine meydan okudu.

 

Sonuç: kısaltılmış bir ad — FedEx - ve koyu, zippy yeni bir logo:

 

 

Yeni marka FedEx'i önümüzdeki yüzyıla yaydı ve bugün bile ilgili ve güçlü olmaya devam ediyor.

 

Ancak yeniden markalandırma, FedEx için her zaman olduğu gibi olmuyor.

 

2009'da Tropicana'nın yeniden markalanmış ambalajını ele alalım.

 

Markalarını daha güncel ve taze yapmak için ne gerekiyordu kısa sürede bayatladı. Satışlar, Tropicana'nın yeni görünümünü açıklamasından sonraki ilk altı haftada, 137 milyon dolara eş değer %20'ye ulaştı:

 

 

Kayıplarını azaltan şirket, bu yazı itibariyle halen kullanılmakta olan eski ambalajına geri döndü.

 

Yeniden Markalaşırkan Dikkat Edilmesi Gereken 4 Unsur

 

1. Şirketin yeni yüzünü yansıtın

 

İnsanlar gibi, şirketler de zaman içinde değişir ve bir markanın yeniden tasarlanması gerekli hale gelir.

Çocukların yetişkinlere büyüdüğü zamanlar gibi. Aptal takma adları düşürürler ve yepyeni bir dolaba ihtiyaç duyarlar.

 

 

2. Yeniden markalaşmanız gerekiyor mu ?

 

Yeniden markalamanın doğasında var olan maliyetler ve risklerle, doğru nedenlerden ötürü yapıyor olmalısınız. Örneğin daha taze bir görünüme ihtiyaç duymak, her zaman yeniden markalaşmak için iyi bir neden değildir. Değişim uğruna değişim geri tepebilir.

 

Şirketler ayrıca, tamamen farklı bir çözüm gerektiren konulara bir cevap olarak yeniden markalanma eğiliminde olabilirler. Forbes Ajans Konseyi üyesi ve Kriter B'nin sahibi Jon Simpson'a göre , düşük satış döngüleri, düşük marka bilinirliği ve kasvetli pazarlama sonuçları sadece markalaşma ile daha da kötüleşecek .

 

3. Araştırma Çok Önemlidir

 

Araştırma yaparak durum tespiti yapmak, yeniden markalaşma borcuna karşı en iyi sigortadır. Mevcut marka varlıklarınızı değerlendirmekle başlar. Markanız müşterileriniz, potansiyel müşterileriniz, çalışanlarınız ve diğer paydaşlarınızla nasıl uyum gösteriyor (ya da değil)? Rakipleriniz nerede?

Varsayımlarınızı sorgulayın ve bunları araştırma bulgularınıza göre inceleyin.

 

4. Eleştirilere Kulak Verin

 

Yüzeysel bir markalaşma bile özünüzü ve kültürünüzü yeniden incelemek için iyi bir fırsattır, böylece daha doğru ifade edebilirsiniz. Çevredeki kişilerinde fikrini almanız işinizi kolaylaştıracaktır.

Benzer Blog yazıları

UTM Link nedir? Nasıl Kullanılır?

UTM Nedir?    UTM Link (Urchin Tracking Module), 2005 yılından bu yana sitenize gelen bağlantıları, Google Analytics üz...Devamı…

Grafik Tasarımcı ile Web Tasarımcı Nedir?

En başta Grafik tasarım “Sanat ve Tasarım” kategorisine, Web tasarımı “Bilgisayar ve Bilgi Teknolojisi” kategorisine girmekted...Devamı…

Başarılı sosyal medya pazarlaması için nelere dikkat edilmelidir?

Firmanızın sosyal medya pazarlaması için hangi detaylara dikkat etmelisiniz? Gelin birlikte bu sorunun cevabını inceleyelim. Artık &c...Devamı…

İnfluencer Marketing Nedir?

Dijital dünyada son zamanların belki de en çok ilgi çeken pazarlamalardan biri influencer marketing. Peki nedir bu influencer marke...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste