UTM Link Nedir, Ne İşe Yarar?

UTM link, (Urchin Tracking Module) URL sonuna eklenen ve yeni oluşan URL’lerin Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kod parçacıklarıdır. 18 Şubat 2020

UTM link, google tarafından 2005 yılında bulunmuştur. UTM link, (Urchin Tracking Module) URL sonuna eklenen ve yeni oluşan URL’lerin Google Analytics üzerinden takip ve analiz etmenize yarayan kod parçacıklarıdır. UTM, Google Analythics’in arama yapanların hangi kampanyadan geldiğini(source), hangi yolla geldiğini(medium) ve hangi kampanyaya yönlendirdiğini(campaign) göstermesini sağlar. UTM kodunun genel kullanımı, her çevrimdışı kampanya için bir URL oluşturur, sonra o URL’yi kullanıcının atadığı adrese yönlendirmesi şeklinde olur. Genellikle o adres kullanıcının domainidir. UTM linklerinizin içerisine eklediğiniz ekstra bilgi parçaları olduğu için hemen hemen her dijital ortamda kullanılabilir. Özellikle Sosyal Medya paylaşımları ve internet reklamcılığında sıkça kullanabilirsiniz. 

 

Örnek:  /?utm_source=ata.com.tr&utm_medium=article%20link  

linkinde soru işaretinden sonra başlayan kısım UTM’dir. Burada ata.com.tr olarak link vermek yerine linkinize biraz daha bilgi ekleyip bu eklediğiniz bilgiyi daha sonra Google Analytics’de izleyebilirsiniz.  

 

Google Analytics’de UTM linklerini nasıl izleriz?  

 

UTM kodlarınızı Google Analytics sayfanızın Edinme > Kampanyalar >Tüm kampanyalar sekmesi altında takip edebilirsiniz.  

 

utm-link

 

 

UTM Kodları Nasıl Oluşturulur?

 

 

Utm kodlarını oluşturmak oldukça basittir. Standart bir kalıbı bulunur ve herhangi bir programa ihtiyaç duymadan ücretsiz olarak oluşturulabilir.  

UTM kodu 5 adet parametreden oluşur. Bu parametrelerin sadece 3 tanesinin kullanımı zorunludur. Diğer 2 parametreyi kullanma zorunluluğunuz bulunmamaktadır.  

 

* utm_source : Kampanyanın kaynağını bildirir ve kullanılması zorunludur.  

* utm_medium : Kampanya aracını belirtir ve kullanılması zorunludur.  

* utm_campaign : Kampanyanın adını belirtir ve kullanılması zorunludur.  

* utm_content : Kampanyanın içeriğini belirtir ve kullanılması zorunlu değildir.  

* utm_term : Kampanyada yer alan anahtar kelimeyi belirtir ve kullanılması zorunlu değildir.  

  

UTM Parametreleri yönlendirme linkinize “?”  ile bağlanır ve her parametre “&” işareti ile birleştirilir. Parametreleri sıralı kullanmak zorunda değilsiniz fakat sıralı kullanıyor olmanız yönlendirme linklerini okurken kolaylık sağlayabilir.  

 

UTM Link Ne İşe Yarar?  

 

Web sitesi olan herkesin kullandığı hatta kullanması kesinlikle gereken bir araçtır. Bu araç sayesinde web sitemizde gerçekleşen tüm işlemleri kontrol edebilir, dolayısıyla da karşımıza çıkan datayı da ölçümleyebiliriz. Bu elde ettiğimiz veriler sayesinde çalıştığımız pazarlama kanalları hakkında çok daha detaylı bilgiler elde edebiliriz. Hangi dijital pazarlama kanalları bizim için karlı, hangi sosyal medya mecrasının bize hiçbir dönüşü olmuyor veya bütçemizi nasıl daha verimli kullanabiliriz gibi birçok sorunun cevabı elde edilir. 

 


 

Benzer Blog yazıları

Sketchup V-Ray Nedir?

Gelişen teknoloji sayesinde hızlı işler çıkartmak amacıyla modelleme dünyasına giren mimari insanların ellerini pratikleştiren bir uygulam...Devamı…

Startup Nedir?

Startup, kurucuları tarafından önemli bir iş fırsatı ve etki potansiyeli olan bir fikir ya da sorun etrafında başlatılan bir girişimdir. Ç...Devamı…

Evden Çalışanlara Tavsiyeler #Evdekal

Aslında uzun süredir ofislerde çalışan bir çok kişinin en az bir kere aklından geçmiştir evden çalışmak. Ama her şeyd...Devamı…

Google Arama Trendleri Nedir?

Google Arama Trendleri, belirli bir arama teriminin belirli bir süre boyunca sitenin toplam arama hacmine göre Google’ın arama motorun...Devamı…

Hızlı İletişim
Hızlı İletişim+90 212 347 33 11info@ata.com.trTeklif İste
Teklif İste