Teklif ister misiniz ?
Günümüzün en popüler sosyal platformlarından biri olan İnstagramda etkileşimleri arttırmak daha fazla kişiye ulaşmak için doğru zamanda doğru paylaşımlar yapılmalıdır. İlk olarak paylaşımlar düzenli olarak yapılmalıdır. Paylaşım zamanını doğru seçmek, gönderinin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Peki nelere dikkat edilmelidir? Görsel mutlaka ilgi çekici olmalıdır. Sizi takip eden insanlara güzel içerikler sunmanız, takipçilerinize değer verdiğinizi göstermektedir. Kullanacağınız fotoğrafları en iyi görsellerinizden seçmelisiniz ki sizi takip edenlerin beğeni ve ilgisiniz kazanabilmelisiniz.
İçerik metni kısa olmalı net bilgiler içermeli, okuyucuya bilgi verirken sıkmamalıdır. Paylaşımların daha fazla kişiye erişimini sağlayan en önemli nedenlerden biri de hashtag seçimidir. Popüler hashtag (etiket) seçimleri ile paylaşımın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Görsel, içerik, hashtag bütünlüğü instagram kullanıcıları için oldukça önemlidir. Üçü de birbirini tamamlarsa başarıya ulaşılabilir. Görsel metin bütünlüğü doğru etiketlerle desteklendiğinde daha fazla kullanıcıya ulaşabilir. Peki etkili instagram post örneklerine neler gösterilebilir?
Açıklama kısmına yazılacak metin görseli desteklemelidir. Örneğin bir ürün ya da hizmet tanıtılıyorsa açıklayıcı ama bir o kadar da kısa ifadeler içermelidir. Yani verilen bilgi özet nitelikte olmalı ve içerisinde açıklayıcı ifadeler yer almalıdır. Marka bilinirliğini arttırabilmeniz için üzün ve hizmetlerinizi en iyi şekilde ifade etmelisiniz. Sizi özel ve farklı kılan ifadelere mutlaka yer vererek kendinizi en iyi şekilde ifade etmelisiniz. Doğru içerik yönetimi ile markanıza olan ilgiyi arttırarak rakiplerinizin de önüne geçebilirsiniz.
Instagram Stories, kaydedilmemesi halinde 24 saat içinde silinen fotoğraf ve videolar ile kullanıcıların anlık paylaşımlarından oluşan tam ekran bir kreatif formatıdır.
Oluşturduğunuz kampanyaları, düzenlediğiniz etkinlikleri, indirim haberlerini, bazen ilham verici alıntı ve haberleri, blog yazılarını duyurabilir 10k üzeri takipçi barajını geçmişseniz eğer link yönlendirmesi yapabilirsiniz. Sıralı çoklu hikayelerle vermek istediğiniz tüm bilgileri verebilir, bir ürün ve ya hizmet tanıtımını detaylı şekilde yapabilirsiniz.
İlk olarak çarpıcı görseller seçmelisiniz ki kullanıcılar hikayelerinizi sağ tıklayıp geçmektense duraksayıp incelesinler. Sonrasında ilgi çekici bir metin ile profilinize incelemeye yönlendirip hatta markanızı incelemeye bile teşvik edebilirsiniz. Satışlarınızı arttırabilir müşteri ilişkilerinizi geliştirebilirsiniz.
Kişi veya kurumların takipçileri ile etkileşime geçip etkileşimde kaldığı instagramda hikaye paylaşımları oldukça önemlidir. Peki etkileyici instagram story (hikaye) paylaşımları nasıl olmalıdır? Hikaye paylaşımlarında nelere dikkat edilmelidir?
- İlginç hikayeler her zaman ilgi çeker. İnsanların bildiklerinin dışında bilgiler sunabilmeni paylaşımı arttırır. Merak uyandırıcı, yenilikçi ve güncel hikaye paylaşımları ile gerçek takipçilerinizin bağlılığını kazanabilirsiniz.
- Sosyal ağlarda her zaman öğretici içerikler üretmeye çalışmalısınız. Böylece markanızın takipçilerini etkileyebilir paylaşabilme özelliği sayesinde markanıza yeni takipçiler de kazandırabilirsiniz.
- Instagram hikayelerinizi oluştururken mutlaka yer aldığınız sektör ile ilgili gelişmeleri sürükleyici olarak kurgulayarak yayınlamalısınız. Sizi takip edenlerden ya da keşfetten size ulaşanların uzun süre hikayelerinizde kalmasını, başkaları ile paylaşmasını ve ya profilinizi, web sitenizi ziyaret etmesini sağlamakta sizin elinizde.
- Çalışanlarınızı ya da çalıştığınız alanı gösterebilecek hikayeler, ürün ve hizmetlerinizin arka yüzünde neler olduğu ile ilgili bilgi vermek takipçileriniz ile güven sağlamanıza yardımcı olur.
Storylerinizde ürün ve hizmetlerinizi tanıtmadan önce detaylı şekilde rakip incelemelisi de mutlaka yapılmalıdır. Rakipleriniz arasında fark yaratarak ilgi çekmek için hikayelerinizi belirli stratejiler üzerine oluşturun ve plan dahilinde ilerleyin.
Her gün milyonlarca insan Instagramın Story özelliğini kullanıyor. Her ay Instagramdaki işletmelerin yarısından fazlası hikaye oluşturuyor. Sadece bu yüzden bile instagramda hikaye paylaşımlarına özen göstermelisiniz.

Özel günler, bayramlar ya da ortak acı ve sevinçler için de paylaşım yapmaya özen gösterilmelidir. Günün anlam ve önemine yönelik tasarım ya da fotoğraf ile doğru zamanda anlık paylaşımlar yapılmalıdır.
O güne uygun olması ve markanıza yakışır olması çok önemlidir. Gösterdiğiniz özeni mutlaka kullanıcılara hissettirmeniz gerekmektedir.
- Hashtag kullanımı çok önemlidir. Doğru hashtag ile takipçi, beğeni, yorum etkileşimlerinizin yanında marka bilinirliğinizi de arttırabilirsiniz.
- Hashtag kullanımında en çok yapılan hata tartışmasız paylaşımlarda yalnızca popüler etiketleri kullanmaktır. Daha geniş bir hedef kitleye ulaşmak için en popüler etiketleri kullanmak elbette doğrudur ancak uzun vadeli sonuçlar için popüler hashtaglerin yanına ürün ve hizmetlerinize uygun, tüketici aramalarına yönelik kelimeleri de tercih etmelisiniz. Popüler hashtagler markanızla ilgilenmeyen kullanıcılardan çok sayıda beğeni getirse de hedef kitlenize yönelik sektörünüze ve oluşturduğunuz içeriğe yönelik tagler seçmelisiniz.
- Belirli bir lokasyonda bulunan müşterileri hedeflemek istiyorsanız, onlara yönelik tagler seçerek onlarla iletişim kurabilir erişim ve gösterimlerinizi arttırabilirsiniz.
- Seçtiğiniz kelimelerde her zaman değişikliğe açık olmalısınız. Her hafta bir yeni kelime ekleyip daima araştırma halinde olmalısınız.
- Hashtag miktarı çok olmamalıdır 1-5 kelime metnin içine gömülmelidir. Geri kalanının ister sonra ister sonrasında yoruma ekleyebilirsiniz. Buna ek olarak hiç tag kullanmamazlık yapmamalısınız. Organik erişimi yüksek bir sayfaya sahipseniz kullanılmaması çok fazla etkilemeyecektir. Ancak gelişme evresinde olan her profil mutlaka kullanmalıdır. Ama yine de etiketlerin bir arama aracı olduğu düşünülürse hedef kitlenize yönelik doğru seçimlerle küçük büyük fark etmeksizin kullanmaya özen göstermelisiniz.
- Sosyal medya kanallarında doğru hashtag seçimleri ile daha fazla kullanıcının profilinize ve içeriğinize ulaşmasını istemez misiniz?
İnstagramda daha fazla beğeni kazanmak istemez misiniz? Etkileşiminizi arttırmak için saat aralıkları da önemli bir detaydır. Instagramda hangi saatlerde, saat kaçta paylaşım yapılmalıdır?
Kurumsal instagram hesaplarında biraz değişkenlik gösterse de genel anlamda her gün akşam saatleri daha aktif kullanıma sahiptir. Günün yoğunluğundan artan zamanda birçoğumuz şöyle bir göz atıp çıkmak için bile kısa süre de olsa vakit geçirmekteyiz.
Paylaşım yapmak için en ideal saatlerin 02:00 ve 17:00 olduğuna karar verilmiş olsa da 17:00, mesai sonrası yahut okul çıkışına denk gelmesinden kaynaklanmaktadır.
Gece 2’deki paylaşımların daha çok beğeni alması ise tamamen o saatte yapılan gönderi sayısının azlığından çevrim içi olan kullanıcıların etkileşimlerin gönderide toplanmasından kaynaklanmaktadır. Paylaşım kalabalığı arasında gönderi kaybolmaz. Ve tabii hedef kitleniz de önemli bir faktördür.
Haftalık olarak en etkili paylaşım saat aralıkları ise;
Pazartesi – 19:00 ve 22:00
Salı – 03:00 ve 22:00
Çarşamba – 17:00
Perşembe – 07:00 ve 23:00
Cuma – 01:00 ve 20:00
Cumartesi – 00:00 ve 02:00
Pazar – 17:00
şeklinde belirlenmiştir.
Fotoğraf ve video paylaşım platformu denince ilk akla gelen sosyal ağ olan İnstagramda etkileşim arttırmak için her detaya özen gösterilmelidir. Kusursuz paylaşımlar ile takipçi, beğeni, yorum gibi tüm etkileşimlerinizi arttırabilir, müşteri ilişkilerinizi marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
Tüm bunlara ek olarak instagramda güncellik çok önemlidir yenilikleri takip etmeli ve ayak uydurmalısınız. Görsel seçiminiz belki de en önemli unsur bu nedenle mutlaka ilgi çekmeli hatta kullanıcıları beğenmeye, yorum yapmaya da teşvik etmelidir. Etkileşiminizi arttırmak için tüm detaylara dikkat etmeli ve farklı olmalısınız. Kullanıcılar neden başkalarının paylaşımlarını değil de özellikle sizin paylaşımlarınızı beğenmeli ve sizi neden takip etmemeliler. Bu soruların cevabı yani beklentiler, sizi paylaşımlarınızın nasıl olması konusunda da yönlendirecektir. Ya da işin uzmanına danışmak, bir sosyal medya yönetimi ajansı ile çalışmak tüm sorunların profesyonel cevabı olacaktır.
Bu hizmetimiz ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak için ( 212 ) 347 33 11 nolu telefondan bize ulaşabilir veya
info@ata.com.tr mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.